"Освіта Запорізького краю-2017"


 Науково - методична тема: Гуманна педагогіка Амонашвілі у процесі особистісного розвитку дитини молодшого віку. 

 Гуманна педагогіка Амонашвілі у процесі особистісного розвитку дитини молодшого віку.

 На думку Ш. Амонашвілі, виховувати дитину гуманно, це, по-перше, створювати найкращі умови для її цілеспрямованого особистісного розвитку, виховання, збагачення знаннями і досвідом, по-друге, керувати цим процесом у злагоді з потребами внутрішніх сил, враховуючи позиції самої дитини, її інтересів.Сам Ш. О. Амонашвілі каже: "Ця педагогіка сприймає дитину такою, як вона є, погоджується з її природою. Вона бачить у дитині її безмежність, усвідомлює її космічність і веде, готує її до служіння людству протягом усього життя. Вона затверджує особистість в дитині шляхом виявлення її волі й будує педагогічні системи, процесуальність яких визначає любов учителя, оптимізм, високо духовна моральність. Вона заохочує педагогічну творчість і закликає до педагогічного мистецтва.Головною метою гуманної педагогіки стає виховання Благородного Громадянина, Благородної Особистості, Благородної Людини. На сучасному етапі школа має виховувати творчу особистість, упевнену в своїх силах, здатну до саморозвитку, самовиховання та самоосвіти. Для здійснення цього завдання вчитель повинен бути не тільки носієм інформації, але й педагогом, психологом, здатним здійснювати адекватну психологічну підтримку і корекцію особистості, яка формується в такий непростий період розвитку суспільства.Учитель повинен формувати в учнів надію, що вони самі здатні керувати своїм життям, допомогти навчитись приймати рішення, розвинути в собі сильні боки характеру, справлятися зі стресами – усе це є підґрунтям розвитку творчої людини, яка спроможна орієнтуватися у сучасному світі.Тому метою діяльності сучасних педагогів має стати пошук і створення системи методів та форм роботи, що формують в учнів здатність самостійно отримувати знання і головне мати бажання застосовувати отримані знання у своєму житті.В своїй роботі надаю перевагу активним методам навчання, здійснюю діалог із учнями, пропоную різні форми самостійної, ігрової і творчої роботи. Значну увагу приділяю визначенню форм взаємодії вчителя й учнів, батьків і учнів та добору таких методів роботи, які сприяють формуванню й розвитку в учнів логічного мислення, бажання вчитися.


                                   Актуальність досвіду

 Актуальність досвіду зумовлюється концептуальним положенням та державними вимогами, спрямованими на становлення особистості учня, розвиток  його компетентності шляхом впровадження у навчально – виховний процес активних методів навчання, серед яких провідну роль відіграють навчальні ігри та інноваційні технології. Вони дають учням змогу формувати знання шляхом інтенсивної самостійної пізнавальної діяльності й,
 разом з тим, сприяють розвитку індивідуальних творчих здібностей.
Основне своє  призначення зумовлене сучасним завданням, яке ставлю перед собою - сприяти максимальному розвитку кожної дитини, збереження її неповторності, розкриттю  її потенційних талантів і створенню умов для духовного, розумового та фізичного вдосконалення.
За своє педагогічне кредо взяла слова  видатного педагога  Ш. О. Амонашвілі  « Якщо хочеш виховати в дітях сміливість розуму, самостійність як особисту рису, то створи такі умови, щоб спалахи їх думок утворювали царство думки, дай їм можливість відчути  себе в ньому володарем».


       Розвивати  творчі  здібності  можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх  і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя



 Відкритий урок

«Уроки духовного життя по Ш.А. Амонашвілі»

"Сердцеведення"

  Підготувала вчитель  початкових класів  Кушугумського НВК
                            Косова Марина Олександрівна                     


Заповнення словника добрих слів


Робота в групах

Лікування хворого серця

Весела фізхвилинка


Майстер-клас на тему: "Гуманізація навчального спілкування учнів початкових класів.( по Амонашвілі)                           
Вчителі - учасники майстер - класу


Вчителі за роботою
      

Комментариев нет:

Отправить комментарий